Op weg naar Chili - Reisverslag uit Los Antiguos, Argentinië van Rinaencorinzuidamerika - WaarBenJij.nu Op weg naar Chili - Reisverslag uit Los Antiguos, Argentinië van Rinaencorinzuidamerika - WaarBenJij.nu

Op weg naar Chili

Door: Rina en Cor

15 December 2012 | Argentinië, Los Antiguos

14 december 2012
Het was weer een vroegertje vanmorgen. Om 6.00 uur op, even wat ontbijten en dan met de taxi naar het busstation. We waren ruim op tijd en konden een plekje in de bus uitkiezen. Stipt om 8.00 uur vertrok de bus en dat was nodig ook gezien de afstand dachten we. In Chalten aangekomen kregen we eerst uitleg over het natuurpark wat daar is. Dat was onze overstapplaats waar we een uur moesten wachten. Om even na 12.00 uur ging de rit verder, eerst weer 90 km. terug van naar de weg waarvan we kwamen. Onderweg bleek dat de weg, net als in Cambodja, onder construction was. De meeste stukken konden we niet harder dan 30 km. per uur dus je begrijpt dat dit niet opschoot en erg comfortabel was het ook niet. Al hotsend en klotsend, met 2 tussenstops, zijn we om 22.15 uur in Los Antiquos op het busstation. Even vragen of er een toeristen bureau is zodat we daar naar een hostel kunnen vragen. Nou nee hoor, dat was er niet. In de bus ontmoetten we een stel waarvan zij Nederlandse is en hij Duitser, Ze wonen in Munchen. Zij vroeg ons of we al een slaapplaats hadden omdat zij ook nog niets geregeld hadden. Volgens de buschauffeur konden we blijven zitten en reed hij wel langs een hostel. De eerste waar hij stopte was een camping waar nog 1 kamer met een tweepersoons bed was. Dat was niet genoeg voor zeker 12 personen die daar uitstapten. Uiteindelijk zijn we met z'n 6-en verder gegaan naar de volgende hostel. Ergens buiten Los Antguos vlak voor de grens met Chili was een hostel waar ze nog wel een container hadden met 4 slaapplaatsen. Niks voor ons dus. Met z'n 4-en op naar een hotel. Weer de koffers in de bus en op weg. Inmiddels werd het steeds later en lastiger om een slaapplaats te vinden. Het hotel bleek vol, dus er zat niets anders op dan maar in de container te kruipen. Samen met het Nederlands/Duitse stel hebben we de container verbouwd zodat wij in de woonkamer annex keuken met de matrassen op de grond hebben geslapen. We weten nu hoe de gastarbeiders zich voelen. Vanmorgen op zoek naar een beter plekje. Eerst naar het Toerisme bureau en daar kregen we een hele lijst. Niet dat het erg makkelijk is hoor want veel zit vol of hebben alleen ruimtes voor meer dan 2 personen. Eerst maar even koffie en dan kijken naar een andere plek samen met onze huisgenoten. We hebben nog niet eens hun naam gevraagd. Dat vroeg hij toen we aan de koffie zaten. Zo zijn we nu weer met onze vrienden, Iris en Cris, in een huisje terecht gekomen waar dan wel 2 slaapkamers zijn en een ruime badkamer. Morgen gaan zij al heel vroeg door in Argentinie en wij met de bus van 12.00 uur naar Chili. Straks eerst naar het busstation om de bus naar Chile Chico te regelen en dan een biertje en een wijntje, dat hebben we verdiend. Daarna nog kijken of we ergens lekker kunnen eten.