Ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Rinaencorinzuidamerika - WaarBenJij.nu Ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Rinaencorinzuidamerika - WaarBenJij.nu

Ushuaia

Door: Rina

04 December 2012 | Argentinië, Ushuaia

De reis is heel voorspoedig verlopen. We zijn om 18.30 uur vanaf Schiphol vertrokken. Dat was de eerste van onze 3 trips. In Madrid hadden we 3 uur om over te stappen, ruim voldoende om van de ene terminal naar de andere te lopen, nog even een broodje te eten en wat te drinken voordat we de lange overtocht maakten. Het tweede vliegtuig was redelijk comfortabel. Er lag een dekentje en een kussentje voor de nacht. Was wel nodig want het wordt toch altijd koud. Vanmorgen om 8.30 uur zijn we op Buenos Aires geland en daar was het een stukje warmer dan in Nederland. Het was 24 graden wat later nog opliep tot zeker 30 graden. We merkten dat we dat even niet meer gewend zijn. Toen op zoek naar een taxi om ons van het internationale vliegveld naar het nationale vliegveld te brengen. Bij de een was het 40 km en bij de ander 50 km. De een vroeg 240 pesos wat neerkomt op 38 euro en de ander vroeg 190 pesos. Uiteindelijk hebben we er een gevonden die ons voor 150 pesos, 23,75 euro, naar het vliegveld bracht. Het was inderdaad een stuk rijden en het blijft dan altijd spannend of die persoon je dan ook wel bij het juiste vliegveld aflevert. Alles kwam goed en hij vroeg ook niet meer dan de afgesproken priis. Je weet maar nooit. In de hal van het vliegveld kwamen er Nederlanders aan ons tafeltje zitten. Hun dochter studeert in Buenos Aires en dat was voor hun de gelegenheid om een trip door Zuid Amerika te maken. Toen we konden boarden bleek dat we nog een stukje met de bus moesten maar voor het zo ver was bleef de bus eerst nog even in de zon staan wachten, Bloedheet werd het totdat de bus eindelijk ging rijden. Nog geen 5 minuten later stopten we bij het vliegtuig waar we in moesten via de trap. 3,5 uur later om 18.30 landden we in Ushuaia precies 24 uur later zou je zeggen. Alleen was het in Nederland toen 22.30 uur. We werden keurig opgehaald zoals we hadden afgesproken en de chauffeur bracht ons naar ons appartement. Nou zeg maar huis. Ons appartement heeft 3 verdiepingen en 2 badkamers. De kachel brandde en dat was wel heel lekker. Toen op weg om wat voor het ontbijt te halen en wat bleek bij thuiskomst; er lag thee, koffie, melk en brood op de koelkast. De prijs is dus inclusief ontbijt. We hebben zelf gelukkig wat beleg gehaald. In een restaurant gegeten waar ook weer Nederlanders zaten waarvan er 1 was die alsmaar zat te klagen over geaccepteerd worden, bestelde toch weer iets anders dan ze had gedaan en dat bleek helemaal niet naar haar zin. Nederlanders!. Nu zitten we aan onze 8 persoons eettafel en drinken nog wat. Voor ons is het 00.10 uur en in Nederland 4.10 uur. Hoogste tijd om even lekker te gaan rusten en morgen maar zien wat we gaan doen.

• 04 December 2012 - 17:04

Nathalie:

Ben blij dat de reis goed is gegaan. Hier ook een beetje sneeuw. Geniet er lekker van. Ben benieuwd naar jullie verhalen. X Naat

• 06 December 2012 - 19:51

Tonnie:

Leuk om te lezen hoe jullie reis verloopt. Ik kijk iedere dag even of er iets geschreven is.Veel plezier! X Tonnie